Pozyskiwanie klientów

Pozyskiwanie klientów

Pozyskiwanie klientów – obsługa, usługi i rekomendacje

Pozyskiwanie klientów w zależności od branży może być zadaniem bardzo łatwym lub naprawdę bardzo trudnym. Wszystko tak naprawdę zależy od kilku najważniejszych elementów. Należą do nich jakość obsługi klienta, a więc pierwszy kontakt z klientem oraz utrzymywanie późniejszych relacji; oferowane usługi, ich różnorodność oraz jakość, a także rekomendacje od poprzednich zadowolonych klientów. Oczywiście na pozyskiwanie nowych klientów w znacznej mierze wpływa także szereg innych czynników, te trzy jednak są zupełną podstawą jeśli chodzi o odbiór firmy przez jej klientów. Wszystkie te trzy rzeczy mogą być także mniej lub bardziej efektywnie reklamowane, wiadomo przecież, że w dzisiejszych czasach reklama to w dużej mierze połowa sukcesu. Jednak nawet najlepsza reklama nie zapewni nam przyrostu liczby klientów jeśli oferowane przez usługi będą niskiej jakości.

Co ciekawe, obsługa i usługi mają naprawdę olbrzymi wpływ na to jak klienci nas odbierają na każdym z możliwych etapów. Już wstępna rozmowa z recepcjonistką może w bardzo wielkim stopniu wpłynąć na to jak zapamiętają nas potencjalni klienci. Podobnie ma się sytuacja z rozmowami telefonicznymi, kontaktami mailowymi czy nawet rozliczeniami. Kontakt z księgowym, który stale monitoruje sytuację naszych klientów to także jeden z ważniejszych elementów skutecznej współpracy. Przejrzystość finansowa naszej współpracy z klientami to także niezwykle ważny element działań.

Pozyskiwanie klientów – przejrzystość działań

Pozyskiwanie klientów często zatem wiąże się  z prowadzeniem przejrzystych działań. Dzięki temu firma skutecznie buduje wiarygodność i zaufanie. Jeśli nasi klienci widzą, że na każdym etapie naszej współpracy mogą dokładnie sprawdzić jaki działania dana firma podjęła i jakie są ich efekty naprawdę możemy liczyć na zdobycie ich zaufania. Zaufania nie można ot tak sobie kupić, jest to więc szczególnie ważne. Zaufanie, wiarygodność i jakość oferowanych usług to zatem najważniejsze rzeczy, które w połączeniu z przejrzystością działań z pewnością zagwarantują nam wzrost liczby zainteresowanych klientów.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *